فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

ین روزها سی ‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل مصلی امام خمینی(ره) پایتخت در حال برگزاری است. علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در جست‌وجو کتاب‌های موردعلاقه خود و برای دیدار با اصحاب قلم و نشر خود را به خیابان شهید بهشتی تهران می‌رسانند تا دمی چند را در هوای کاغذ و مرکب و کلمه تنفس کنند.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ برخی از بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دنبال کتاب‌های درسی و دانشگاهی هستند، عده‌ای سراغ ناشران کودک و نوجوان را می‌گیرند و بعضی هم چشم به دنبال کتاب‌های خارجی می‌گردانند. در این میان شبستان اصلی مصلی، میزبان اصلی‌ترین بخش نمایشگاه کتاب، یعنی کتاب‌های عمومی است. در میان راهروها و غرفه‌های شلوغ شبستان، غرفه‌هایی از یکان‌های زیرمجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پذیرای علاقمندان هستند.

ناشران ارتشی را کجا پیدا کنیم؟

ارتشی‌ها را اغلب با لباس‌های استتار یا به قولی پلنگی می‌شناسند و سلاحی را نیز در کنار آن‌ها تصور می‌کنند. شاید برای بسیاری جالب باشد که این بار ارتشی‌ها را فارغ از تفنگ، کشتی، هواپیما، توپ و تانک در حالی ببینند که سلاح قلم به دست گرفته‌اند و در عرصه فرهنگ و ادب مشغول فعالیت هستند. غرفه انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در غرفه 17 راهرو 17 واقع شده است. انتشارات سوره سبز و مانز نیز به ترتیب در راهروهای 18 و 23 هستند. غرفه انتشارات نیروهای هوایی ارتش نیز در راهرو 24 واقع شده است. راهرو 14 ارتشی‌ترین راهروی بخش کتاب‌های عمومی نمایشگاه کتاب است؛ جایی که انتشارات دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس)، انتشارات دانشگاه امام علی(ع) و انتشارات دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش با فاصله کم از یکدیگر پذیرای قدوم بازدیدکنندگان هستند. انتشارات نیروی هوایی ارتش نیز در راهرو 24 و انتشارات ایثارگران نیروی زمینی ارتش هم در راهرو 5 غرفه دارند. انتشارات نیروی دریایی ارتش نیز از دیگر ناشران ارتشی است که در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در غرفه 18 از راهرو 15 شبستان حضور دارد. این نمایشگاه از 12 اردیبهشت آغاز شده و تا 22 اردیبهشت ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران دایر خواهد بود.

دفاع مقدس باعث غنای کتاب‌های نظامی شده است

مشاکی، مسئول غرفه انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درباره حضور انتشارات یکان‌های ارتش در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در همه دنیا کتاب‌های علوم، تجهیزات و تجربیات نظامی مخاطبان خاص خود را دارد و در ایران علاوه بر این‌ها وجود خاطرات دوران دفاع مقدس و سرگذشت شهدای جنگ تحمیلی بر غنای کتاب‌های این حوزه می‌افزاید.

وی ادامه داد: یکان‌های گوناگون ارتش در سال‌های گذشته کتاب‌های خوبی را چاپ و منتشر کرده‌اند که می‌تواند برای مخاطب خاص و عام جذاب باشد.

مسئول غرفه انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که این انتشارات با 9 عنوان کتاب چاپ اول در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده است، درباره شرایط برگزاری نمایشگاه و میزان استقبال مردم نیز تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران باعث شده است استقبال عمومی نسبت به زمان برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب بیشتر باشد. با این حال جمعیت بازدیدکننده هر چند همچنان قابل توجه و خوب است، به دلایل گوناگون نسبت به دوره‌های پیشین نمایشگاه که در مصلی برگزار شده بود کمتر به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی، بالا رفتن قیمت کتاب و توزیع محدودتر بن‌های خرید کتاب نسبت به سال‌های گذشته از دلایل کاهش استقبال از نمایشگاه هستند. با این حال در آغاز نمایشگاه و روزهای تعطیلی نیمه شعبان جمعیت زیادی از نمایشگاه بازدید کرد که این نشان می‌دهد مردم در شرایط تعطیلی و در صورت داشتن فراغت کافی به نمایشگاه می‌آیند.

مردم علاقه خاصی به ارتش و کتاب‌های مرتبط با آن دارند

همچنین سرگرد علی دلاوری، مدیرمسئول انتشارات مانز گفت: این انتشارات وابسته به معاونت تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش است. سال 89 اولین سالی بود که این معاونت تصمیم گرفت کتاب‌هایش را با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتاب شرکت دهد. در آن زمان مجوز انتشارات دریافت شد و کار را با 5 عنوان کتاب شروع کردیم.

وی با اشاره به ماهیت نظامی این انتشارات یادآور شد: درباره محتوای کتاب‌هایی که در این انتشارات چاپ می‌شود، اصول حفاظتی و موارد محرمانه و غیرمحرمانه کاملا رعایت شده است. همچنین این کتاب‌ها تمام شرایط قانونی وزارت ارشاد اعم از اخذ شابک و سایر مجوزهای لازم را دارا هستند.

مدیرمسئول انتشارات مانز با اشاره به این که این انتشارات سال گذشته با 101 و امسال با 150 عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده است، یادآور شد: 49 عنوان کتاب چاپ اول را به نمایشگاه آورده‌ایم.

وی با بیان این که انتخاب غرفه این انتشارات در نمایشگاه سال گذشته به عنوان یکی از غرفه‌های برتر، باعث شده است در این دوره برخی امتیازات از جمله بن‌های خرید کتاب به انتشارات مانز اهدا شود که میان جمعی از کارکنان ارتش توزیع شده است، تصریح کرد: هدف از شرکت انتشارات یکان‌های زیرمجموعه ارتش، شناساندن ارتش و این یکان‌ها به مردم است. مردم هم علاقه خاصی به ارتش دارند و دوست دارند با تولیدات ما آشنا شوند. در نتیجه هدف اصلی ما از حضور در این نمایشگاه فروش کتاب و درآمدزایی نیست.

سرگرد دلاوری اضافه کرد: مایلیم مردم بدانند که ارتش نیز در یک چنین رویداد فرهنگی بزرگی حضور دارد و در آن شرکت می‌کند. همچنین بسیاری از نویسندگان کتاب‌های انتشارات ما کارکنان و بازنشستگان ارتش هستند.

مدیرمسئول انتشارات مانز استقبال از غرفه این انتشارات را نسبت به مجموع نمایشگاه بسیار خوب ارزیابی کرد و در عین حال یادآور شد که استقبال از نمایشگاه کتاب امسال به دلایل مختلف از جمله تبلیغات کمتر، سردرگمی برخی مردم در تغییر محل برگزاری نمایشگاه کتاب در سال‌های اخیر و وضعیت مالی و اقتصادی مردم کمتر از دوره‌های پیشین بوده است.

کتاب‌هایی با موضوع شهدا، کودک و دفاع مقدس در صدر توجه مخاطبان انتشارات مرتبط با ارتش

سید عباس رحیمی مسئول غرفه مرکز انتشارات راهبردی نیروی هوایی ارتش نیز با بیان این که این انتشارات با 42 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده است، گفت: بعضی از عناوین کتاب‌های ما نیز آماده هستند، اما به چاپ نهایی نرسیده‌اند. حدود 20 عنوان از کتاب‌های موجود در این غرفه در سال‌های قبل به چاپ رسیده است و امسال نیز 22 عنوان کتاب چاپ اول به این مجموعه اضافه شده است.

وی از مجموعه 18 جلدی کودک و نوجوان با موضوعاتی همچون نیروی هوایی، خلبانی، هواپیماها و شهدای نیروی هوایی و نیز مجموعه 5 زبانه و 20 جلدی شهدای نیروی هوایی ارتش با محتوایی به زبان‌های فارسی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و عربی به عنوان کتاب‌های در دست انتشار این انتشارات یاد کرد و افزود: خوشبختانه امسال استقبال از نمایشگاه کتاب تهران و غرفه ما بسیار خوب بوده است. فکر می‌کنم اگر در زمینه کتاب‌های خلبانی، هوافضا، جنگنده‌ها و هواپیماها در حوزه‌های کودک و بزرگسال فعالیت بیشتری انجام شود، استقبال بهتری از این حوزه صورت گیرد.

مسئول غرفه مرکز انتشارات راهبردی نیروی هوایی ارتش از دانش‌آموزان دبیرستانی مایل به شرکت در رشته‌های هوافضا و خلبانی، دانشجویان هوافضا و رشته‌های مرتبط با نیروی هوایی همچون خلبانی و دانشگاه‌های سایر نیروهای مسلح و نیروهای ارتش را به عنوان اصلی‌ترین مخاطبان این غرفه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نام برد و تصریح کرد: بسیاری از مردم هم به ارتش، نیروی هوایی و جنگ تحمیلی علاقمند هستند و بر همین اساس از این غرفه استقبال می‌کنند.

ارگان‌ها و سازمان‌ها مشتریان اصلی کتاب‌های انتشارات یکان‌های ارتش

همچنین ناخدا امیرحسین سیرفی مدیر انتشارات نیروی دریایی ارتش با اشاره به این که این انتشارات با 75 عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر شده است، یادآور شد: در سال 97 سه عنوان کتاب جدید نیز چاپ شده است که آن‌ها را به نمایشگاه آورده‌ایم.

وی استقبال مردم از نمایشگاه کتاب را نسبت به سال گذشته بهتر ارزیابی کرد و با اشاره به این که بیشتر مراکز دانشگاهی، ارگان‌ها و سازمان‌ها از این غرفه استقبال کرده‌اند، تصریح کرد:  کسانی که به تاریخ دفاع مقدس علاقمند هستند و همچنین کسانی که به حوزه دریانوردی علاقه دارند نیز از مشتریان اصلی کتاب‌های ما محسوب می‌شوند.

 عرق سازمانی ارتشی‌ها!

علی شیرگاهی، مسئول انتشارات دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(رص) ارتش نیز با بیان این که این انتشارات امسال برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران حاضر شده است، یادآور شد: این دانشگاه جدیدالتاسیس است و انتشارات ما نیز به طور جدی یک سال است که در عرصه چاپ و نشر کتاب حضور دارد.

وی اضافه کرد: ما توانستیم با انتشار نزدیک به 80 عنوان کتاب چاپ اول در عرض یک سال، در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر باشیم.

مسئول انتشارات دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(رص) از نظامیان با توجه به عرق سازمانی‌شان و مردم علاقمند به مبانی نظامی و ارتش به عنوان اصلی‌ترین مخاطبان غرفه این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یاد کرد.

 
 
 
امتیاز دهی
 
 
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: مدیریت دریای مواج

تاريخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 | 23:52 | نویسنده : حامد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • شیک فا