آخرین وضعیت ۶ ماهواره ایرانی

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

محسن بهرامی در نشست خبری در آستانه هفته جهانی فضا، آخرین اقدامات انجام شده در خصوص ماهواره‌های ایرانی را تشریح کرد.

وی گفت: هم‌اکنون پنج ماهواره دانشگاهی «دوستی»، «امیرکبیر»، «ناهید ۱»، «ظفر» و «پارس ۱» در دستور کار است و قراردادهای پرتاب آنها منعقد شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه طراحی و ساخت ماهواره «دوستی» متعلق به دانشگاه شریف به اتمام رسیده، اضافه کرد: این ماهواره در نوبت پرتاب و مذاکرات برای پرتاب آن در حال انجام است. ماهواره «امیرکبیر» نیز در مرحله نهایی شدن مدل پروازی بوده و نمونه مهندسی آن به اتمام رسیده است که پیش‌بینی می‌کنیم ظرف ۶ ماه آینده به اتمام برسد.

بهرامی تصریح کرد: مدل پروازی ماهواره «ناهید» نیز در حال نهایی شدن است و ماهواره «ظفر» دانشگاه علم و صنعت تا پایان سال به جمع‌بندی برای طراحی مدل جزئی می‌رسد.

وی اظهار کرد: طراحی مفهومی ماهواره «پارس ۱» آغاز شده که قرار است این ماهواره توسط کنسرسیومی از دانشگاه‌های مختلف طراحی و ساخته شود.

رئیس سازمان فضایی ایران در مورد آخرین وضعیت ماهواره بلوکه شده «مصباح» که هم‌اکنون در کشور ایتالیا قرار دارد، گفت: مذاکرات برای بازپس‌گیری و یا پرتاب این ماهواره همچنان ادامه دارد و امیدواریم تا پایان امسال به یک تصمیم نهایی در مورد «مصباح» برسیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: فن اوری ،دریای مواج

تاريخ : جمعه 14 مهر 1396 | 23:19 | نویسنده : حامد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • شیک فا