آمادگی نیروهای مسلح و همراهی ملت نبود سایه جنگ از کشور دور نمی‌شد

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

امنیت حلقه جدا نشدنی توسعه هرکشوری در جهان است، شاید افرادی که در امنیت به سر می برند قدردان آن نباشند. اما با نگاهی به کشورهای منطقه مانند سوریه، عراق، ترکیه، افغانستان و حتی کشور های اروپایی و ایالات متحده متوجه می شویم امنیت و آرامشی که در کشور عزیزمان ایران، در قلب بحران های منطقه و جهان وجود دارد، چه نعمت بزرگ و ستودنی است که باید قدر دان آن بود و خدای متعال را برای این نعمت حیاتی شکر کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم ترین و موثرترین سازمان هایی است که در تامین امنیت و دفاع از کشور نقش آفرینی می کند. البته این نهاد در روند پیروزی انقلاب اسلامی و بویژه در دوراندفاع مقدس هم نقش مهمی داشته که بر همگان آشکار است. تبعیت افسران، درجه داران و سربازان ارتش از فرمان امام راحل برای ترک پادگان ها و عدم تبعیت از مافوق در شلیک به سمت مردم، در کوران مبارزات علیه نظام شاهنشاهی و همچنین حرکت آگاهانه و شجاعانه کارکنان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ از جمله اقدامات ارتش در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

برای بیشتر شنیدن از نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در برهه های سرنوشت ساز و نیز آخرین تحولات و برنامه های این نهاد مهم و اثرگذار با «امیر شاهین تقی‌خانی» سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی به گقتگو نشستیم.

وی در این رابطه گفت: ارتش بعد از تصمیم قاطعانه امام (ره) در مراحل و بحران‌های مختلف خوب درخشید، هنوز یکی دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که لشگرهای نیروی زمینی بسیج شدند و به اقصی نقاط کشور برای خواباندن قائله‌ها و مقابله با اشرار گسیل شد و با گروهک‌ها و تفکراتی که هر کدام از انقلاب سهم‌خواهی می‌کردند و به دنبال ان بودند که تفکر خود را پیاده کنند، مقابله کردند البته در این موضوع جنگنده‌های نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز هم جایگاه به سزایی داشتند که در پشتیبانی در یگان‌های نیروی زمینی ارتش و مردم و همچنین بسیج و سپاه تازه شکل گرفته اقدامات شایان توجهی انجام دادند.

امیر تقی‌خانی افزود: در آن روزهای سرنوشت ساز نیروهای مومن و مذهبی درون ارتش بعد از انقلاب فرماندهی را بر عهده گرفتند و از طرف دیگر سپاه پاسداران شکل گرفت، ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور بزرگوارانی  مانند شهید صیاد شیرازی و کلاهدوز و برخی فرماندهان مانند امیر سرلشگر صالحی، مرحوم سرلشگر سلیمی یک تلاش مقدسی را برای تقویت پایه های دفاعی نه تنها در ارتش بلکه در سپاه انجام دادند. در این زمان یک تعامل و وحدت استراتژیک برای تقویت نیروهای مسلح شکل گرفت و حتی بعضی از پادگان ها و فرمانده های ارتش برای آموزش مردم و عزیزانمان در سپاه اختصاص داده شدند و یک تعامل کارآمد و عمیق شکل گرفت، با این نگاه شهید صیاد اتحاد مقدس ارتش و سپاه تقویت شد و در عملیات های بزرگ سال های دفاع مقدس به خوبی خودش را نشان داد.

سخنگوی ارتش تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران را با سایر ارتش های جهان در تبعیت از ولایت مطلقه فقیه دانست و گفت: شکی نباید کرد ارتشی که سلسله مراتب آن مرتبط و متصل به ولایت مطلقه فقیه می شود غیر از قرار گرفتن در سلسله مرابت نظامی از یک مشروعیت خاص و بالایی برخوردار می شود، این مشروعیت یک قداست و روح معنوی به مجموعه ارتش داده وآن را تقویت می کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: دریای مواج

تاريخ : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1396 | 23:46 | نویسنده : حامد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • شیک فا