علیلو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران: مدیریت خودروسازی‌ها کاملا سیاسی است/ رد پای هزینه‌ باشگاه‌های

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افرادی که به دلیل سوءسابقه و عدم صلاحیت‌ از دستگاه‌های مختلف در صنعت خودروسازی به عنوان مدیر پذیرفته نشده بودند، اکنون به عنوان مدیران صنعت خودروسازی انتخاب می‌شوند.
 
وی ادامه داد: در حقیقت بارها راهکارها پذیرفته شد و آن‌ها قول دادند که بحث مالی شرکت‌های خودروسازی را سامان دهند اما امروز شاهدیم که در دو سال اخیر بدهی‌های انباشته سایپا تقلیل نیافته بلکه بیشتر هم شده است.
 
نماینده شبستر ضمن گله‌ از وزیر صنعت تاکید کرد: نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن نیز برای انجام اصل و نصب‌ها تخصصی، کارآمد و مرتبط‌تر عمل کند.
 
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم تا دیر نشده و معضل جدی‌تری روی نداده نعمت‌زاده این اوضاع را سامان دهد، افزود: همین نگاه باعث شده علی‌رغم تلاش‌های دلسوزانه وزیر صنعت و معدن برای تلاش حرکت رو به جلو، بدهی‌ها علی‌رغم تقلیل کیفیت خودرو بیشتر انباشت شود.
 
علیلو با تاکید براینکه سازمان خصوصی‌سازی تلاش دارد با ارائه برخی آمارها رشد خصوصی‌سازی را نشان دهد، گفت: اما موضوع بسیار مهم اساس و نحوه خصوصی‌سازی است زیرا بنده طی دو سالی که عضو ناظر مجلس در هیئت واگذاری بودم بارها تقاضای بازبینی در نحوه واگذاری‌ها دادیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از واگذاری‌ها خصولتی‌سازی و شبه دولتی است و یا تحت عنوان رد دیون از یک جیب دولت به جیب دیگر می‌رود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به گله‌مندی مقام معظم رهبری رهبری نسبت به عدم اجرای درست اصل 44 توسط مسئولان نظام بیان داشت: متأسفانه هیچ بازنگری و تغیر رفتاری در نحوه واگذاری طی این مدت صورت نگرفته است شاید بر اساس آمار یک شرکت از حالت دولتی خارج شود اما این شرکت به چه حالتی درمیاد را مشخص نمی‌کنند.
 
نماینده شبستر با تاکید براینکه این شرکت‌ها غالبا تبدیل به شبه دولتی و خصولتی می‌شوند، اظهار داشت: برای این شرکت‌ها از قبل برنامه‌ریزی می‌شود حتی در آن دست از واگذاری‌ها به شرکت‌های خصوصی بازهم نقایصی وجود دارد و آن نبود اهلیت است.
 
علیلو در ادامه افزود: مانند آنچه که اخیرا برای ماشین‌سازی تبریز روی داد و قرار بود با عمر حدود چهل سال و تولید دستگاه‌های مولد به یک شرکت دارویی فروخته شود که مجلس با ورود خود به دلیل نااهلی و نبود هیچ سنخیت میان خریدار و فروشنده اجازه این واگذاری را نداد.
 
وی با اشاره به واگذاری باشگاه‌های فوتبال به خودروسازی‌ها افزود: بسیاری از افزایش قیمت‌های خودروسازی امروز به دلیل هزینه‌های باشگاه‌های فوتبال است درحالی که باشگاه سایپا و پیکان زیان‌دیده هستند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه مدیریت خودروسازی‌ها نه فقط دولتی بلکه کاملا سیاسی و دولتی است، گفت: معاونان وزیر ریاست هیئت مدیره هر دو خودروسازی بزرگ را برعهده دارند متأسفانه حتی زمانی که مدیران خودروسازی درخواست خرید دو باشگاه دولتی را کردند با حساب ما سایپا در صورت موفقیت خرید آن باشگاه باید پراید را نزدیک به 40 میلیون می‌فروخت تا زیان‌های هزینه خرید باشگاه را تأمین کند.
 
نماینده شبستر با تاکید بر اینکه امروز به دلیل سو مدیریت‌ها هیچ سنخیتی میان قیمت خودرو و هزینه‌های وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اکنون همچنان بر این سوءمدیریت‌ها اصرار جود دارد و مجلس برای اصلاح این مسئله بر اجرای درست اصل 44 و خصوصی‌سازی صنعت بزرگ خودرو پافشاری می‌کند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: خودرو سازان ، دریایی مواج

تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 | 4:35 | نویسنده : حامد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • شیک فا