سلامِ برف به برخی استان‌های کشور؛ «مهمان سپید» ایران‌گردی کرد

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

سلام سرد زمستان به برخی شهرهای کشور، کاروکاسبی دستگاه‌های خدماتی را داغ کرد تا روایت برف در استان‌ها حکایتی از خوشحالی مردم باشد و آدم‌برفی‌هایی که در کوچه‌ها پا گرفت.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: روایت برف در استان‌های مختلف ایران حکایتی است از سفیدپوشی ارتفاعات و شهرها تا خوشحالی مردم و کشاورزان... این روزها با تشدید نگرانی‌ها از خشکسالی‌ و کم آبی، بارش برف رویدادی فرح‌بخش است.

پسربچه دست در دست مادرش روی برف‌ها آرام گام برمی‌دارد، به پشت سرش که نگاه می‌کند از رد کفش‌هایش روی تن‌پوش سفید زمین ذوق می‌کند و مادرش قول می‌دهد با برف‌های داخل حیاط خانه برایش آدم‌برفی بسازد.

شکر خدا گفتن‌های مردم شهر بیش از هر چیزی به این سرمای برف بر زمین نشسته گرما می‌بخشد و حیاتی در رگ‌های زمین می‌شود، تا از نگرانی این روزهای کاهش بارش‌ها اندکی بکاهد و امیدی شود در دل مردم روستاهایی که مسئولان خبر از بی‌آبی آن‌ها در فصل تابستان می‌دادند.

هنوز آن‌طور که باید سرمای زمستان را حس نکرده‌ایم و بارش‌های طولانی و بی‌وقفه باران را ندیده‌ایم، اما بارش برف در گردنه‌ها و ارتفاعات، در شهرها و روستاهای غرب و شمال کشور امیدبخش است؛ امیدی برای پرباری باغ‌ها و مزرعه‌ها در فصل‌های گرم سال، امیدی برای سیراب شدن مزارع دیم.

بارش برف در برخی استان‌های کشور تعطیلی مدارس را رقم‌زده تا دانش آموزان از موقعیت پیش‌آمده استفاده کنند و علی‌رغم سرمای هوا برف‌بازی در کوچه‌های شهر را از دست ندهند. نیروهای دستگاه‌های خدمت رسان در محورهای مواصلاتی و خیابان‌های اصلی مستقرشده‌اند و برای کمک به رانندگان و تردد روان در جاده‌ها در حالت آماده‌باش قرارگرفته‌اند و هشدار می‌دهند که رانندگان بدون زنجیر چرخ راهی جاده‌های برف و باران خورده نشوند.

پیش‌بینی هواشناسی

سازمان هواشناسی اعلام کرده فردا در بسیاری نقاط کشور بارندگی ادامه خواهد داشت و دمای هوا نیز در استان‌های ساحلی خزر، دامنه جنوبی البرز، استان اردبیل، نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور امروز شنبه بارش باران و برف همراه با وزش باد در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، زنجان، ایلام، مرکزی، تهران، قم، قزوین، البرز، جنوب آذربایجان غربی، پاره‌ای از مناطق استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال سمنان و استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان را شاهد بودیم.

احد وظیفه افزود: فردا نیز بارش باران و برف همراه با وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان‌های خراسان شمالی و رضوی، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات تهران، شرق لرستان، چهارمحال بختیاری، فارس، غرب یزد، برخی نقاط استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد رخ خواهد داد.

به گفته وی به سبب بارش برف، لغزندگی جاده‌های کوهستانی در مناطق ذکرشده پیش‌بینی می‌شود ازاین‌رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وظیفه تأکید کرد: کاهش دما در روزهای شنبه و یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر، دامنه جنوبی البرز و استان اردبیل بین ۳ تا ۶ درجه و در روزهای یکشنبه و دوشنبه برای استان‌های واقع در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور بین ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.   

وضعیت ترافیکی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از راننده‌ها خواست به دلیل بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور، بااحتیاط بیشتری رانندگی کنند.

سرهنگ رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین وضعیت راه‌های کشور، گفت: در حال حاضر در استان مرکزی (اکثر محورها)، استان اصفهان(محورهای اصفهان-الیگودرز و نجف‌آباد)، استان آذربایجان غربی(محور تکاب-شاهین دژ)، استان چهارمحال و بختیاری (محور کوهرنگ-مسجد سلیمان گردنه چری) و استان آذربایجان شرقی (محور مراغه-هشترود) شاهد بارش برف هستیم.

وی افزود: همچنین در اکثر محورهای استان‌های کردستان شاهد بارش باران هستیم.

سرهنگ رحمانی ادامه داد: همچنین مه گرفتگی و کاهش دید را در محورهای استان ایلام(محور ایوان-اسلام آباد)، استان لرستان (محورهای الیگودرز-اصفهان و بروجرد-اراک)، استان همدان(گردنه اسدآباد)، استان چهارمحال و بختیاری(محور کوهرنگ گردنه چری)، استان کردستان (محور سنندج-کامیاران) و استان گلستان(محورهای آق قلا-گنبد و گنبد-اینچه) داریم.

بنابراین گزارش، امروز شنبه برخی استان‌ها شاهد بارش برف بودند و برخی دیگر در انتظار بارش‌های برف و باران هستند، در تعدادی از استان‌های کشور نیز برای روزهای آینده بارش باران و برف پیش‌بینی‌شده است، آخرین وضعیت جوی و جاده‌ای برخی استان‌های کشور را در زیر می‌خوانیم.

اصفهان

حسن خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی ناپایدار در استان اصفهان تا اواسط هفته آینده  است.

وی بیان داشت: از امروز شرایط افزایش ابر در اکثر مناطق استان و بارش باران و برف به‌ویژه در نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی اصفهان تصریح کرد: از امروز تا روز دوشنبه، بارش برف در نواحی غربی و جنوبی استان، در نواحی شمال و مرکز نیز بارش باران و برف و در سایر نواحی احتمال بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در مناطق بارشی مه آلودگی موجب کاهش دید افقی خواهد شد و همچنین از فردا تا صبح چهارشنبه شاهد افت محسوس دما در سطح استان خواهیم بود.

خدابخش اضافه کرد: امروز هوای اصفهان کمی ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارش پراکنده همراه است.

وی بیان داشت: فردا هوا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر با وزش باد و بارش باران و برف همراه خواهد بود.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان هم گفت: بارندگی در محورهای غربی استان اصفهان منجر به لغزندگی جاده‌ها و احتمال افزایش تصادفات شده است.

سرهنگ حسین پور قیصری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت جاده‌های استان اصفهان با توجه به پیش‌بینی بارش برف و باران در جاده‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر جاده‌های محور غرب استان ازجمله جاده داران – الیگودرز، داران – خوانسار و محورهای منتهی به چادگان لغزنده است و رانندگان باید با احتیاط در این مسیر تردد کنند.

البرز

اداره کل هواشناسی استان البرز هم با توجه به گذر امواج ناپایدار از استان برای محور چالوس بارش برف و باران پیش‌بینی کرد. منصور رحمانیان در گفتگو با مهر ضمن تشریح وضعیت جوی استان، اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی حکایت از گذر امواج کم دامنه و ناپایدار سطوح میانی همراه با فرآبار شمالی از منطقه البرز مرکزی دارد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز اضافه کرد: پیامد گذر امواج ناپایدار از استان بارش برف و باران به‌صورت خفیف خواهد بود.

وی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات استان، گفت: در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در محور کرج - چالوس هستیم، همچنین بیشینه سرعت باد در این محور ۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

رحمانیان در بخش دیگری به وضعیت جوی شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آسمان در شهرستان‌های استان ابری همراه با مه آلودگی است، وزش باد و بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز دمای هوای شهرستان طالقان را منفی ۴ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد.

تهران

بارش برف زمستانی در شمال و شمال شرق استان تهران، سبب سپیدپوش شدن شهرستان دماوند و شهرستان‌های اطراف شد. این بارش در شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند، پردیس، شمیرانات و قسمت‌هایی از تهران گزارش‌شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: زمستان ، دریای مواج

تاريخ : شنبه 16 دی 1396 | 22:11 | نویسنده : حامد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • شیک فا